Octavian Căpățînă - candidat independent

OCapa - Politica din Educație

Caracter, atracție, programe



      Politicile din educație de 35 de ani s-au dovedit profund greșite. Multe reforme fără rost ca de exemplu: nu 3 trimestre, ci 2 trimestre, apoi 3 trimestre, apoi X module; nu grupa mare, ci clasa 0; concursuri de titularizare, fără titularizare; blocarea posturilor din educație ani de zile de către politicieni; încărcarea absolut stupidă a programelor școlare, subiecte dintr-o disciplină devin discipline; șamd. Mult mai insidioase și cu scopuri pe termen lung aparținând dușmanilor țării sunt eliminarea sau diminuarea ponderilor disciplinelor care definesc identitatea românească sub diverse pretexte care de care mai stupide. Acum, o demisie se impune. (argumente aici: www.itc-cluj.ro/VotulTauConteaza/Demisie.htm )

1. Caracterul. Primul obiectiv major al educației (școlii) este creșterea și dezvoltarea caracterelor. Toate disciplinele și în primul rând Limba română, Istoria românilor și Istoria Europei vor promova ideea de caracter. O imediată consecință a acestui obiectiv este eliminarea completă a plagiatorilor și a pseudo profesorilor care au condus, care au tolerat sau au albit plagiatele.
      Educația Fizică, materie de bază, va ocupa un loc important în clădirea caracterelor; fiecare școală se va orienta, specializa și va avea 1, 2, 3 echipe (volei, handbal, baschet, fotbal, oină etc).
      Inspectoratele școlare, redute ale partidelor de la guvernare, vor fi desființate. Inspectorii și profesorii care au politizat funcțiile, au promovat partide de orice natură inclusiv cele neohorthyste vor fi concediați. Accederea acestora în alt post public se face numai pe bază unui concurs sever.
      Discernământul, gândirea critică și reponsabilitatea trebuie cultivate în școală, atât explicit cât și implicit. Educația civică, pe vremuri ora de Dirigenție, se va finaliza prin referate ale elevilor și dezbateri cu privire la discernământ, responsabilitate, manipulare, demagogie, diferența dintre vorbe și fapte, etc.

2. Colegiile profesorale județene din educație. În locul Inspectoratelor școlare (buboiul din învățământ) vor lua ființă Colegiile profesorale care sunt ocupate pe timp de 4 ani de cei mai buni 5 profesori (prin prizma concursurilor și a rezultatelor) din disciplinele importante. Aceste Colegii se ocupă în primul rând de instruirea colegilor profesori pentru a ține pasul cu noutățile, cu cele mai bune practici de instruire. De exemplu, Colegiu de Fizică (Istorie sau Matematică sau Educație Fizică, etc) vor ține prelegeri trimestriale sau de câte ori este nevoie cu toți profesori din disciplina respectivă din județ. Prezența în Colegiu nu înseamnă scoaterea din învățământ. Funcția din Colegiu este voluntară, este onorifică, pentru această activitate se va primi o îndemnizație trimestrială. Concomitent cu înființarea Colegiilor profesorale competențele la nivel de școală vor crește. Alegerea pe 4 ani a direcțiunii unei școli se va face prin alegeri calificate* de către plenul cadrelor didactice.

3. Atractivitatea. Școala trebuie să fie atractivă, venirea la școală (indiferent de nivel) trebuie să devină o plăcere. Ideea această aparține matematicianului Solomon Marcus. Această idee va conține implicit și renunțarea la câteva mere stricate din carul cu mere sănătoase. Această idee, generoasă, trebuie conștientizată de toți dascălii, până în cea mai îndepărtată școală. Atractivitate înseamnă și interactivitate, creativitate, dar și excursii tematice.
      Taberele școlare vor avea menire triplă civică, recreativă și educativă. Pe lângă taberele școlare vor fi cel puțin 4 vase de agrement (cu sală de sport, sală de curs, bibliotecă și sală de lectură) pentru 32 elevi și 4 profesori/vas, care vor face croaziere între Oravița - Dobreta - Calafat - Giugiu - Brăila - Tulcea - Sulina - Constanța - Mangalia și invers.

4. Programele. Programele/disciplinele sunt un teren de joacă preferat al pseudo reformatorilor miniștri ai Educație. Fiecare se vrea reformator, chiar dacă rezultatele lui personale nu-l îndreptățesc. Și nu-i băgăm înseamnă pe politrucii, care s-au făcut luntre și punte pentru vreun politician cu doctorat plagiat.
Stupizeniile din domeniu programelor și disciplinelor întrec și cele mai imaginative minți. În învățământul preuniversitar programa de matematică (fizică, biologie, română, istorie, etc) se vor stabili odată din clasa întâia până în a 12-a, pe fiecare an școlar și diversificat în liceu funcție de profilul uman, real sau profesional. Această programă poate fi îmbunătățită, adusă la zi, dar când rar se va modifică ceva va fi avută în vedere toată programa 1-12.
      Educația Fizică, din clasa 1 până in a 12-a va însemna 2h/săptămână plus antrenamentele / campionatele echipelor colective. Ca o încununare a reformelor dubioase din învățământ, azi nu se mai predă limba română, ci competențe de comunicare. Ce se predă și cum? În fine, nu poți fi competent, util și cu atât mai puțin CREATIV, dacă nu ești dotat cu cunoștințe profunde, dacă nu cunoști bine domeniul și obiectul.


Notă: *vot calificat înseamnă că fiecare cadru didactic din școala în cauză va scrie pe buletinul de vot în ordinea preferințelor numele celor pe care-i consideră cei mai potriviți pentru funcțiile (director, director adjunct, etc). Buletinul e valabil dacă pentru n funcții trece 2xn nume. Suma punctajelor decide clasamentul, cel de pe locul 1 va fi director samd.


Reacție: O scrisoare de la un profesor pe tema Educației


Înapoi la Octavian Căpățînă - candidat independent

Inapoi România Creatorilor - Votul Tau Conteaza